De Goudse Saxofoonschool is gevestigd aan de Karnemelksloot in Gouda. Lessen worden gegeven in een muziekstudio, die voorzien is van moderne opname en afspeelapparatuur ten behoeve van de lessen. Hierdoor kunnen er tijdens de lessen opnames worden gemaakt om het leerproces te begeleiden en te versnellen. Een eigen CD maken behoort ook tot de mogelijkheden. Uiteraard worden internetdiensten zoals Spotify en You Tube veel gebruikt tijdens de lessen.

Lesvormen: Naast individuele lessen is het ook mogelijk groepslessen te volgen.

Maatwerk: De lessen van de Goudse Saxofoonschool zijn altijd maatwerk. Jij bepaalt als leerling de inhoud van de lessen. Daarbij zijn verschillende invalshoeken mogelijk, zoals het leren improviseren en het schrijven van eigen liedjes. Maar ook het spelen van popliedjes, klassieke etudes en het verbeteren van de podiumpresentatie behoort tot de mogelijkheden.

Virtueel: Met de virtuele lessen wordt via de website zowel de theoretische vorming, muziektheorie als saxofoon technieken en huiswerk aangeboden.

Software: muzieksoftware wordt zowel besproken als aangeboden tijdens de (virtuele)lessen.

Muziekgenres: Naast het aanleren van basistechnieken kun je zelf een keuze maken voor éen of meerdere muziekgenres. De saxofoon is een geliefd instrument binnen de volgende genres: lichte muziek, blues, jazz, pop, funk, rock, salsa en latin. Daarnaast is een klassieke richting uiteraard ook mogelijk. Ik vind het belangrijk dat de lessen aansluiten bij jouw wensen en hanteer daarom het systeem van lessen op maat. Dit betekent dat ik in overleg met jou de vorm en de inhoud van de lessen samenstellen. Ook kun je zelf het muziekgenre bepalen.

Theoretische Vorming: Aan het ontwikkelen van het muzikale gehoor, het noteren van ritmische en melodische fragmenten, het moduleren (muziek in een andere toonsoort noteren), solfège en algemene muziekleer wordt in de reguliere lessen aandacht besteed. Uiteraard is het mogelijk leerlingen voor te bereiden op een muziekvakstudie of voor het toelatingsexamen van het conservatorium.