Zondag 8 juli – Open Dag van de Goudse Saxofoonschool. De Spiegeltent, Turfmarkt 51, Gouda. We beginnen om 13.30 met optredens van leerlingen, workshops, E-Sax demonstratie en nog veel meer. Rond 15 uur is er een optreden van Hans Dulfer, Koen Schouten en Jerôme Hol. Ze zullen buiten heerlijke muziek spelen ook anekdotes en verhalen vertellen in een relaxte sfeer. Zeker de moeite waard om op zondag naar de Spiegeltent te komen, vanaf 13 uur toegankelijk. U kunt het beste vooraf de kaartjes bestellen. Dat kan via info@goudsesaxofonschool.nl of even bellen met 06-12577563. Kaarten voor de leerlingen (en aanhang) van de Saxofoonschool kosten 4 euro pp. Voor niet leerlingen 7 euro pp.

HANS DULFER (1940) is één van Nederlands bekendste en meest veelzijdige musici. De enige jazzmusicus die zowel in Nederland als in Japan gouden platen wist te behalen. Hij volgt nauwlettend de nieuwste trends, en gaat daar als een echte jazzmuzikant op een eigenzinnige manier mee aan de haal.
Dulfer heeft zijn hele carriere wegen gevonden om zijn persoonlijke muzikale visie naar een groot publiek te brengen. Met Dulfer als bekendste saxofonist van Nederland (op zijn dochter Candy na) hebben miljoenen Hollanders genoten van zijn compromisloze, gespierde saxofoonspel, altijd gecombineerd met een stuwende ritmesectie, of het nu was met zijn populaire bands Perikels, Tough Tenors, Reflud, de in de jaren negentig enorm succesvolle Dulfer van Big Boy of met zijn huidige danceband en zijn jazzband waarmee hij nog altijd wekelijks optreedt.