Schermafbeelding 2014-04-08 om 17.12.23Omdat er veel talentvolle jazzmuzikanten zijn is er ook heel veel goede muziek om naar te luisteren. Het is heel goed voor te stellen dat je af en toe niet meer weet welke muziek je op moet zetten. Daarom hebben vier Nederlandse jazz meesters hun handen ineen geslagen. Hans Dulfer, Peter Beets, Rolf Delfos en Cees Schrama gaan elke week op www.jazzguru.nl en tiplijst samenstellen met de beste jazzmuziek.

Door het grote aanbod in jazzmuziek is de kans dat je goede muziek misloopt groot. Terwijl door de komst van Spotify en Youtube het muziekaanbod aan onze voeten ligt. Dagelijks worden er duizenden nieuwe en oude nummers geupload die we live kunnen streamen. Maar niemand heeft tegenwoordig tijd om elke dag door duizenden nieuwe nummers heen te worstelen. Op jazzguru.nl gaan Hans, Peter, Rolf en Cees het kaft van het koren scheiden. Ze gaan daar de muziek aanraden waarvan zij vinden dat jij die moet horen.

Jazzguru is een initiatief van twee popmuziek studenten die in hun opleiding geïnteresseerd zijn geraakt in jazzmuziek. Toen zij vaker naar jazz gingen luisteren kwamen ze op een punt waarop ze door het bomen het bos niet meer zagen. Wat ze nodig hadden was een filter voor goede jazzmuziek. Na een lange zoektocht zonder resultaat hebben ze zelf initiatief genomen. Ze zijn hun idee voor Jazzguru gaan pitchen en dat werd door veel mensen positief ontvangen.

Je kan al de tiplijsten volgen via www.jazzguru.nl maar je kan natuurlijk ook al de experts volgen op Facebook, Spotify en Twitter.